GEHWOL hos Bandagister

GEHWOL finnes nå i butikkhyllene hos de fleste av medlemmene i Banda-kjeden

Utstyr, opplæring, kunnskap og omsorg 3d

Banda har 52 butikker med over 200 helsearbeidere fra Kirkenes i nord til Mandal i sør. Kjeden formidler hjelpemidler til kronisk syke samtidig som vi driver en omfattende informasjonsvirksomhet, opplæring og personlig oppfølging av den enkelte bruker/pasient.

Helsearbeider med butikk og rådgivning

En bandagist er en helsearbeider som driver butikk med salg av helseartikler, formidling av sykepleieartikler, informasjon og brukerstøtte.

Individuell veiledning

Bandagisten har et eget samtalerom/prøverom der du kan ha en førstegangssamtale rundt din situasjon, om årsaker og muligheter. Du får hjelp til valg og tilpasning av hjelpemidler samt informasjon om bruk av utstyr og tett oppfølging. I tillegg kan bandagisten vurdere hvordan hjelpemiddelet fungerer, og hvilke justeringer som kanskje bør gjøres underveis.
Bandagisten har taushetsplikt og vil behandle alle opplysninger konfidensielt.

Kompetanse

Det stilles krav til dokumentert fagkompetanse hos alle ansatte i Bandagistbutikker som er medlem av Bandakjeden AS. Alle våre medlemmer gjennomgår fagkurs på Bandagistskolen, der deltakerne avlegger eksamen for å få sin godkjenning.

BANDA logoen på butikkene skal være ditt garantistempel for kvalitet. Du skal vite at når du handler og søker råd hos en Banda butikk møter du rådgivere som kan sitt fag.

Klikk her for å se oversikt over alle Banda-butikker i Norge.

RELATERT INFORMASJON